Alla inlägg under april 2010

Av Lisa - 16 april 2010 09:51

Vilken djungel det är... Hur väljer man elavtal? Finns ju flera hundra olika bolag att välja på, hur ska man veta vilket som är bäst?


Abonnemang för hämtning av sopor, kompost eller inte kompost? egen kompost eller kompostkärl?


Lika med bredband, tv och telefoni? Ja nu finns det ju inte så många olika att välja mellan på grund av platsen dit vi flyttar, men ändå?


Adressändring beställd, tidigare bredband och tv uppsagd... Försäkring till huset fixad! Vad mer behöver jag göra? Känner mig ngt stressad, känns som om jag glömt exakt vad jag måste skaffa innan flytten och vad jag måste säga upp?


Det närmar sig, två veckor kvar snart... Vill nu, men ändå känns det som om det finns flera tusen saker vi måste hinna göra innan vi flyttar.


Idag är jag ledig, skönt. Arbetade över igår, 13 timmar totalt på jobbet, så nog känns det som en ledig dag passar perfekt. Städade gjorde jag igår kväll!



Av Lisa - 10 april 2010 11:08

Underbara lördag! Bästa dagen på hela veckan. =)


Jag och Finaste Jennie har nyss löst melodikrysset, roligt och lagom morgon underhållning  när man får sitta ner en timme och bara glo och klura lite.


Har varit en kort arbetsvecka, enbart tre dagar. Så veckan gick ganska fort.


Igår kväll var vi till mamma och åt mat. Tack för en fin kväll!

Idag ska vi till Bro och Tove. =) Se till hundarna lite och så. Så får våra hundar leka lite. Sedan ska vi till Jennies bror och kanske spela lite kort, brukar ju bli så.


Det börjar närma sig nu, enbart tre veckor tills vi får tillgång till huset, längtar så mycket. Kan dessa tre veckor bara rasa förbi. Och kan inte alla kartonger bara packa sig själv? Idag ska vi försöka hinna packa ner allt som är i mitt syrum. Så mycket prylar... Och eventuellt börja med vardagsrummet... Nog har man en del att göra.


Funderar på färger till sovrummet i huset. Är sugen på någon brun nyans, vi har ju brunt nu i sovrummet, men det blir nog en aning ljusare nyans i huset. Kanske en fondvägg? Så fort vi får tillgång till huset så ska jag och mamma dit och måla. Panelen i köket är just nu träfärgad, men den ska målas vit. =)  Vill även måla om hallen, den är just nu terracotta och det känns lite mörkt... Ja vi får se.

Av Lisa - 5 april 2010 11:44

Bra kväll igår. =) Blev krogen senare på natten.. Tänk vad fantastiskt fort tiden går, det var inte så länge sedan man var ung när man gick ut, nu känner man sig som den äldste på hela stället.. Men roligt var det, och ganska skönt att inte vara 18 längre. =)


Idag blir det en lugn dag. Tänker hålla mig inomhus hela dagen. Kanske packa lite, se lite på film.



Bjuder på en bild på underbara lilla Greta.. =)


  

Av Lisa - 4 april 2010 18:14

Förlåt, det var riktigt länge sedan jag uppdaterade bloggen. =) Har bara inte funnits lust till att skriva. Tid har det funnits gott om men dåligt med inspiration till nya inlägg.


Är långledig just nu, så underbart härligt att bara ta dagen som den kommer.


Påsken är snart förbi, inte mycket har blivit gjort, men det är väl för härligt det med. <3

Ikväll ska vi till Daniel och Charlotte, dricka lite rödvin och umgås, Blir roligt!


Nu börjar det närma sig flytt.. mindre än en månad tills vi får tillgång. Det finns inte ord som räcker till för att förklara hur mycket jag längtar. Ska bli underbart med sommar i sitt eget hus! Några kartonger är redan färdigpackade, det är mycket mer som ska packas så det gäller att sätta fart nu...


Semestern är färdig, det blev lottning i år igen eftersom vi inte kunde enas. Jag fick 28-30 och så har jag tagit vecka 23. Perfekt! Då har jag en vecka för mig själv i huset! Fixa med sådant vi inte har hunnit klart med.


Nej nu ska jag ta och fixa iordning mig inför kvällen!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards